سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش میراثى است گزین و آداب ، زیورهاى نوین جان و تن و اندیشه آینه روشن . [نهج البلاغه]
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 15

عرفان عرفه

(فرازهایی از نیایش امام حسین علیه السلام در صحرای عرفات)

فضیلت روز عرفه به صورت اجمال:
روز عرفه یکی ازبرترین عیدها برای بندگان است هرچند به عنوان روز عید معروف نیست. زیرا گفته شدکه این روز روز فرخند ای است که خداوند بندگان را به ستایش وثنا گویی خود فرا خوانده وبه آن ها نوید جود وبخشش عمومی وبرآوردن وعده ها و آمرزش گناهان و پنهان داشتن عیوب و برطرف ساختن ناراحتی ها داده و به روی آورندگان به خود اذن ورود و به روی برگردانندگان اجازه درخواست داده است و نیز گذشت که هر زمانی که خداوند آن را برای مناجات با خود و بخشش مواهب و پاداش های خود برگزیده باشد، شایسته است که عظمت ارزش آن شناخته شود و هر اندازه که بنده توان دارد به ستایش و سپاس گزاری از خداوند بپردازد .

نمایی از طل زینبیه حرم امام حسین و حرم حضرت عباس سلام الله علیها

فضیلت زیارت امام حسین علیه السلام در روز عرفه
 امام صادق علیه السلام فرمود :
 خداوند تبا رک وتعالی پیش از اهل عرفات برای زائران امام حسین علیه السلام تجلی نموده وحوائج آنها را برآورده وگناهانشان را می آمرزد ودر مورد خواسته هایشان شفاعت می کند ،آن گاه به سراغ اهل عرفات میرود واین عنایت را به آنها می کند.


فراز هایی از دعای شریف عرفه ی امام حسین علیه السلام:


«اِلهی حققنِی بِحقایٍق اَهلِ القُربِ وَ اسْلُکْ بی مَسْلَکَ اَهلِ الَجذْبِ»

خداوندا ! وجودم را با حقایق اهل تقرب مزین فرما و روش اهل گرایش به سویت را به من بیاموز.
آنان که به درگاه تو تقرب جستند و در این جستجو به مراد خود نائل آمدند ثابت ترین حقایق برای آنان کشف شده و از نوسانات اضطراب آور شک و تردید رهایی یافته، به آرامش یقین رسیدند، آنان با وصول به یقین به سوی تو جذب شدند.
البته ما موجودات انسانی کوچک‌تر از آن هستیم که با وجود دبوبی خداوند اتحادی پیدا کنیم، چنین تصوری امکان ناپذیر است یعنی هرگز واقعیت نخواهد داشت اما می‌دانیم که انسان‌ها در نتیجه توجهات صحیح و کوشش‌ها و مجاهدت‌های عالی در دوران زندگی می‌توانند عظمت روحی خود را دریابند، این عظمت روحی آن چنان است که می‌توان آن را به عنوان نور خداوندی معرفی نمود. انجذاب به سوی خداوند تخلق به اخلاق اوست.


در آن هنگام که انسان به سوی بی نهایت جذب می‌شود، کاملا درمی‌یابد که وجودضعیف و ناچیزش  عظمتی به خود گرفته است که این الفاظ معمولی قدرت ارائه آن‌را ندارد، لذتی بالاتر از این حالت جذبه وجود ندارد.

کربلای امام حسین علیه السلام

«الهی اَغْنِنی بِتَدبیرِکَ عَنْ تَدبیری وَ بِاختیارِکَ عِن اِختیاری»


خداوندا! با تدبیر خود از تدبیرهای ناقصم بی نیازم فرما و از اختیار خود بهره‌مندم ساز.
مقداری از حقایق نسبی را با عقول و مشاعر خود درک می‌کنیم ولی تدبیر نهایی امور هیچ گاه برای ما دست نمی‌دهد. به همین جهت همیشه تدبیرهای ما ناقص(است) و اراده‌های ما کامل اگر در این حالت تسلیم شگفت انگیز کوچکترین مسامحه‌ای روا بداریم، به حیرت و اضطرار مبتلا خواهیم گشت و اگر این تسلیم را ندیده بگیریم به ورطه‌ی احساس استقلال سقوط خواهیم کرد.
پس باید در این مورد تأمل بیشتری نمائیم و ببینیم خداوند بی چون در امور ما چه  مقدار دخالت دارد ؟ جای تردید نیست که عوامل قاهره و علل پیروز از هر سو ما را احاطه نموده است، درون و برون ما پرواز شرایط و مقتضیاتی است که استقلال تفکرات و تدبیرهای ما را منتفی می‌سازد.مانند این است که :


پر کاهـم در مــــصاف تند باد                      خود ندانم در کجا خواهم فتاد
پیش چوگان‌های حکم کن فکان              میــدویــم انــدر مکــان و لـامکان


ولی در همین سیستم هماهنگ موجودات جهان طبیعت که ما موجودات انسانی هم یکی از تشکیل دهندگان آن می‌باشیم، اختیار و کوشش و فعالیت ما نیز پیش بینی شده است، این مائیم که در سیستم قابل انعطاف طبیعت واحدهای مربوط را ایجاد می‌کنیم. این مائیم که در پهنه‌ی بی‌کران طبیعت موج‌های کوچکی که همگی در تشکّل کل، دخالت دارند، به وجود می‌آوریم. پس معنای این که خداوند ما را با تدبیر خود از تدبیر نمودن بی نیاز فرماید، چنین می‌شود که عوامل فعالیت ما را که از آن جمله تدبیر و اختیار است، تنظیم فرماید، و ما بتوانیم از این عوامل حداکثر بهره‌برداری را بنماییم نه این‌که ما هیچ‌گونه تدبیر و اختیاری نداشته باشیم.

«عَمِیتْ عَین لاتَراکَ عَلَیها رَقیباً»

کور است آن چشم که نظارت تو را بر خود درک نمی کند. از بامدادان تا شبگیر ظلمانی دیدگانم بر این صحنه بی کران طبیعت باز است.اشکال والوان را می بینم، کوچک وبزرگ و حرکات و سکنات و زشت و زیباها را نظاره می کنم.
همه چیز را می بینم و این نظاره را با تمام جرئت بینایی می نمایم، خداوندا! آیا حقیقتا دیدگان من باز است و می بینم؟ اگر دیدگان من باز است چرا نظارت تو را از همین بود و نمودها که بر دیدگانم می تابد مشاهده نمی کنم؟ پس چرا آن گاه که احاطه وجودی تو را بر تمام موجودات به یاد می آورم پلک های چشم های برونی ودرونی ام روی هم می افتد و شبپره وار خورشید فروزان را نادیده می گیرم؟ اما وقتی درست می نگرم و می اندیشم می بینم:

قافیه اندیشم و دلدار من                گویدم مندیش جز دیدار من


ای روشنی بخش دیده ها ! دست عنایتی فرود آر و با مهر خداوندیت نوری فرا راه این چشمان خیره بیفشان تا نظارت تو را بر تمام کائنات و اشراق نور تو را بر دیدگانم درک کنم.

 

«و بجَنابِکَ اَنْتَسِبَ فَلا تُبْعِدنی ،وِ ببابِکَ اَقِفُ فَلا تَطرُدنی»

خداوندا به تو منسوبم، مرا از خود دور مگردان و به درگاهت ایستاده‌ام، طردم مفرما!
پاک پروردگارا! مهربان خداوندا! من به تو منسوبم، از بارگاهت دورم مفرما، اگر چه قطره پشیزی در اقیانوس بی کران جهان هستی باشم، اما بالاخره آن دره بی مقدارم که به آفتاب فروزان وجود تو منسوبم.و به همین جهت به تمام موجودات جهان هستی می بالم، زیرا که قطره ای درآن اقیانوسم، که از تو و به سوی توست.و آن ذره بی مقدارم که در فضای بی‌کران، به هوای مهر درخشان سرمدیت در جنبش و حرکتم.


‌آفتاب مهرت ار بر ذره تابیدن بگیرد           ذره بر رقص آید و بر چرخ بالیدن بگیرد


پروردگارا! در امتداد زدکانی، به طمع وصول به مقصد راه‌های پیموده و هزاران درها زده‌ام، ولی هیچ گونه صدای آرامش بخشی به گوشم نرسیده است. هر دری که می‌زدم جوابی نمی‌شنیدم، گمان می‌کردم اگر در دیگری را بزنم به منزلگه مقصود راه خواهم یافت ولی هر دری که به رویم باز شد در مقابل خود بیابان هولناکی دیدم و جنگل سحر آمیزی. تا آن‌گاه که در بارگاه تو را زدم. دیگر از این ور به سوی دیگر رهسپار نخواهم گشت.اینجا مقصد نهایی من است و تمام راه‌های حق و حقیقت به این بارگاه می‌پیوندد.

منابع:

?- اقبال الاعمال از سیدبن طاووس

?- نیایش امام حسین علیه السلام در صحرای عرفات از علامه محمد تقی جعفری

 



 نوشته شده توسط محمد صادق نجفی در چهارشنبه 86/9/28 و ساعت 11:0 عصر | نظرات دیگران()

شهادت امام پنجم، حضرت امام محمد باقر علیه السلام را بر شما تسلیت عرض نموده و توجه شما را به احادیثی کوتاه و حکمت آمیز از ایشان جلب می نماییم:

 

عکسی از بقیع قبل از تخریب توسط وهابیون

?- سه خوی از اخلاق نیک دنیا و آخرت است :
گذشت از آن که بر تو ستم کرده، پیوند با آن که از تو بریده، حلم از آن که با تو نادانی کرده.

?- شیعه ما نیست جز کسی که خدا را در نظر داشته باشد و اطاعت او کند شیعه را نتوان شناخت جز با تواضع، افتادگی، امانت، ذکر فراوان، روزه، نماز، نیکی با پدر و مادر، رسیدگی به همسایگان فقیر ، بی نوا ، بدهکار و یتیم، راستگویی و تلاوت قرآن.

?- ایمان عبارت است از دوستی و دشمنی(در راه خدا).

?- بهترین عبادت حفظ شکم و دامن است.

?- حیا و ایمان را به یک طناب بسته اند هرکدام برود دیگری هم به دنبالش می رود.

حرم حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) و قبرستان بقیع در یک نما

?- در اخلاق مومن تملق و حسد نیست جز در تحصیل علم.

?- ایمان اقرار و عمل است و اسلام اقرار تنها؛ایمان آن است که در قلب باشد و اسلام آن است که احکام ظاهری اسلام چون ازدواج، میراث و حفظ جان بر اساس آن اجرا می شود، ایمان با اسلام شریک است و اسلام با ایمان شریک نیست.

?- این زبان کلید هر خیر وشری است، سزد که مومن زبان را چون کیسه سیم و زر مُهر کند. پیغمبر صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: خدا برآن مومن رحمت آرد که زبان را از هر شری نگه دارد، این صدقه ای است که به خود می دهد.سپس امام با قر علیه السلام اضافه فرمودند : هیچ کس از گناه سالم نماند جز اینکه زبان را نگه دارد.

?- آن بنده در قیامت حسرتش بیشتر است که راه راستی را به دیگران بنماید و خود به راه دیگر رود.

??- عملی جز با معرفت پذیرفته نیست، معرفتی بدون عمل نیست، هر که بشناسد، معرفت او را به عمل راهنمایی می کند و آن که معرفت ندارد، عمل ندارد.

قبرستان مطهر بقیع

??- به فرزندش فرمودند: خود را به حق ملتزم کن که هر که چیزی را به حق(به جا) ندهد دو برابرش را به باطل بدهد.

??- هر که ظاهرش بر باطنش بچربد میزان اعمالش سبک باشد.

??- هرکه زبانش راست گوید، عملش پاکیزه شود، هر که نیتش خیر باشد رزقش زیاد گردد، هر که با خانواده خود خوش رفتاری کند عمرش زیاد گردد.

??- احتیاج به نوکیسه چون نیاز به سکه در دهان اژدهاست؛ که از سویی نیازمندی، و از سویی در خطر.

منبع:تحف العقول صفحه ???تا ???

قبرستان بقیع محل دفن :1 - امام حسن (ع )2-امام سجاد (ع) 3- امام باقر (ع) 4- امام صادق(ع)

 


 نوشته شده توسط محمد صادق نجفی در دوشنبه 86/9/26 و ساعت 7:0 عصر | نظرات دیگران()

مگسانند گرد شیرینی

(درد دلی صمیمی با رئیس جمهور محبوبم دکتر احمدی نژاد)

نوشته‌ی : محمد نجفی

چند روزی بیشتر از انتخابات دور دوم ریاست جمهوری نهم و رقم خوردن حماسه سوم تیر نمی گذشت؛ حتما به یاد دارید که در آن ایام چه شوق و شعفی بر مردم کشور عزیزمان حاکم شده بود.ما و دوستانمان که در ایام انتخابات با تمامی توان به تبلیغ برای شهردار مردمی تهران - و البته دیگر رئیس جمهور- دکتر احمدی نژاد مشغول بودیم به دنبال این پیروزی شاکر خداوند بودیم - و هستیم- .


همان روزها بود که در جمعی خانوادگی حضور داشتم یکی از اقوام  در زمره طرفداران پرو پا قرص رقیب دکتر احمدی نژاد قرار داشت.آقای طرفدار بسیار ناراحت و خشم گین از شکست حاصله در انتخابات و پیروزی دکتر احمدی نژاد به فحاشی و ناسزا گویی علیه دکتر احمدی نژاد می پرداخت و آن چه در ضمیرش بود نهان میکرد .کار بالا گرفت و من  پاسخ گویی به ایشان را شروع کردم . عزیز مخالفمان از کوره در رفت و خطاب به من گفت تو بچه هستی ، حالیت نیست، تو چه می فهمی و... . - جالب نبود در ادامه جالب تر می شود – چندی بعد از انتخاب کابینه دکتر احمدی نژاد با خبر شدیم که آقای مخالف به سمت معاون مالی و اداری یکی از وزرای کابینه نهم گمارده شده است.به احتمال زیاد شما هم از این دست موارد سراغ دارید.

 

فقر و فساد و تبعیض ::: احمدی نژاد به پا خیز ---- ریشه کن فقر و فساد ::: محمود احمدی نژاد


اما نکته ای که مرا وادار به نوشتن این نوشته کرد ذکر تذکری بود دلسوزانه – بلکه جانسوزانه- و خواهشی عاجزانه از دکتر احمدی نژاد.
آقای دکتر نمی دانم مطلعید یا نه، بسیاری از کسانی که امروز در دولت جنابعالی مشغول به کار شده اندهیچ اعتقادی به مشی و روش شما ندارند هیچ، که در دل نیز نفاق دارند.رئیس جمهور عزیزم بررسی سابقه بعض از وزرای شما و به آن اضافه نمایید معاونان وزیر و روسای برخی از سازمانها و نهاد های وابسته به دولت بیانگر این مهم است که در سبقه این افراد هیچ گونه سابقه از اعتقاد عملی ویا حتی بعضا فکری به ولایت مداری، ساده زیستی، عدالت محوری، دقدقه معیشت مردم داشتن و سایر شعارها و آرمان های جنابعالی که البته بر گرفته شده از آرمان های امام خمینی ره است مشاهده نشده ، نمی شود و با رویه در پیش گرفته به گمانم نخواهد شد و یا اگر چنین دقدقه هایی داشته باشند شجاعت بروز آن را ندارند.


آقای دکتر برخی از کسانی که امروز در دولت عدالت محور و مهر ورز شما مشغول به کارند از حامیان جدی اقتصاد بازار آزادند نه اقتصاد اسلامی به جرأت می توان گفت که بعضا گرگ هایی هستند در لباس میش.
دکتر احمدی نژاد مراقب باشید این حرف را برای این نمی زنم که خدای نا خواسته در شما بی اعتمادی نسبت به اطرافیانتان ایجاد گردد که موجب شود در اثر این دید منفی با اندک خطایی مورد سوءظن شما  واقع شوند که به گفته امام علی علیه السلام ابزار ریاست سعه صدر است .هدف من از ذکر این نکات اعمال دقت بیشتر در انتخاب افراد است.


آقای دکتر امروز خوب متوجه می شوم که چرا بین برخی حرف های شما و عمل بعض از وزرا و وزارت خانه هایتان شکافی عظیم است و چرا مردم در آمد نفت را بر سر سفره هایشان حس نمی کنند.
رئیس جمهور محبوبم برخی از اطرافیان شما برای خدمت نیامده اند و مانند شما تنها شأنشان را در خدمت به مردم نمی بینند و مصداق شعر معروف سعدی شیرین سخنند:

این دغل دوستان که می بینی              مگسانند گرد شیرینی


همین افراد هستند که رفته رفته حاصل زحمات مردم را به بازی گرفته و شیرینی غلبه گفتمان عدالت را در دل‌هایمان تبدیل به تلخی می نمایند.
آقای دکتر برخی از اطرافیان امروز شما از مخالفین سرسخت تفکرات شما در گذشته – و البته حال – بوده اند -و هستند- و هیچ سنخیتی با تفکرات و آرمانهای عدالت جویانه حضرت عالی ندارند و امروز چون گرگ ها در لباس میش به نفوذ مشغولند در لحظات حساس ضربه خود را به ما و شما وارد می سازند.افرادی هستند که نان را به نرخ روز می خورند و متاسفانه نان مردم در دست این گروه است.


قصد ایجاد نگاه بدبینانه ندارم ولی چه کنم که شواهد از این امر حکایت می کند، اصلا شما قضاوت کنید چه پاسخی برای سوالاتی از این دست دارید: چرا وقتی برخی افراد مسئول در دولت اعلام میکنند در روزهای آتی قیمت فلان کالا یا فلان میوه پایین می آید قضیه ای عکس رقم خورده و قمیت بالا می رود؟ آثار روانی و مادی این چنین امری بر توده های مردم و قشر مستضعف چیست؟
توجه داشته باشید دریافت کنندگان حقوق های پایین که در جامعه کم هم نیستند- که اکثرا خواهان عدالت و از کسانی هستند که برای اجرای عدالت به دکتر احمدی نژاد رای داده اند – با بالا رفتن قیمت کالا های فشار زیادی را متحمل می شوند که این امر در جامعه ایجاد نارضایتی می نماید.


آقای دکتر به حسن نظر و صداقت حضرت عالی یقین دارم - همان گونه که به وجود خود – لکن حرف من این است که عده ای با نفوذ دادن افراد در بدنه دولت و به دنبال آن دادن مشاوره های غلط، آمارهای نادرست و به تبع آن تصمیم گیری های اشتباه و در یک کلام کارشکنی های پنهان در پی زمین گیر کردن دولت نهم، دولت عدالت هستند که شاید در بین حلقه ی یک مدیران شما هم چنین افرادی باشد.
آقای دکتر، رئیس جمهور عزیزم بی پرده می گویم هدفی که توسط این دسته از افراد دنبال می شود در مر حله اول ناکارآمد جلوه دادن دولت، و در نهایت هدف غایی اینان به زیر کشاندن تفکر انقلابی  و فریاد عدالت طلبی است که به لطف الهی شما در این دوره پرچمدار آن هستید.


حرف آخر بار دیگر تاکید می کنم، هدفم از نگارش سطور فوق خدای ناخواسته ایجاد بدبینی در شما نبوده است که این جانب قائل به سعه صدر در برخورد با خطاهای قابل چشم پوشی هستم و اذعان دارم اصل بر واقع بینی است نه خوش بینی و بدبینی. مقصود من ذکر تذکری بوده از باب دلسوزی. من و امثال من هیچ گونه چشم داشت مادی از جنابعالی نداریم و تنها انتظار مهم ما از شما این است که پاسدار خوبی برای حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی و امام راحل باشید و پرچمدار شایسته‌ای برای عدالت خواهی؛ با آرزوی توفیق روز افزون در ظل عنایات ولی عصر
(ارواحنا له الفداء)

یا علی



 نوشته شده توسط محمد صادق نجفی در سه شنبه 86/9/20 و ساعت 7:0 عصر | نظرات دیگران()

کاظمین حرم امام جواد و امام موسی کاظم علیهما السلام

 

سالروز شهادت نهمین امام همام امام جواد علیه السلام را بر تمامی عزیزان و پیروان مکتب بر حق تشیع تسلیت عرض می نمایم.

خواستم به این مناسبت چیزی بنویسم اما با خودم گفتم نوشتن درباره معصوم کار هر حقیری نیست چه رسد به من.این شد که بهترین مطلب را احادیث آن بزگوار یافتم، توجه شما را به چند حدیث از ایشان جلب می کنم:

?-آنکه در کاری حاضر باشد و ناراضی، چون غایب است و آنکه غایت باشد و راضی، چون حاضر است.

?-هر که به گوینده ای گوش دهد او را پرستیده اگر از خدا دم زند خدا را پرستیده و اگر از شیطان گوید شیطان را.

?-مردی امام جواد علیه السلام درخواست نصیحت کرد. فرمودند: می پذیری؟ گفت: آری.فرمودند: صبر را بالش خود ساز، فقر را د آغوش گیر لذت ها را واگذار با هوس مخالفت کن و بدان که هرگز از مراقبت خداوند بیرون نیستی، پس ببین در چه حالی.

?-اظهار کار پیش از استحکام باعث خرابی است.

?-مومن به توفیقی الهی و واعظی درونی و حس نصیحت پذیری محتاج است.

 منبع:تحف العقول، ص ??? و ???

 


 نوشته شده توسط محمد صادق نجفی در دوشنبه 86/9/19 و ساعت 7:0 عصر | نظرات دیگران()

گزارش کامل از تجمع دانشجویان مقابل قوه قضائیه
 
 

 تجمع دانشجویان مقابل قوه قضاییه به تحصن انجامید.

 به گزارش خبرنگار رجانیوز، بیش از هزار تن از دانشجویان دانشگاه های تهران و صنعتی اصفهان بعد ازظهر امروز در اعتراض به عملکرد قوه قضاییه در مبارزه با مفاسد اقتصادی و امنیتی مقابل دادگستری تهران تجمع کردند.

 در این تجمع، دانشجویان با تأکید بر ضرورت انقلاب قضایی به ابهامات موجود در پرونده های فروش سئوالات کنکور، شهرام جزایری، زمین خواری، حسین موسویان، استات اویل و المکاسب اشاره کرده و شعارهایی سردادند.

همچنین پلاکاردهایی با دست نوشته های "اسلام ناب، عدالت، مستضعفین، مبارزه با مفاسد، آرمانهای امام"، "هاشمی شاهرودی: اعلام اسامی مفسدان اقتصادی موجب فرار سرمایه ها می شود، رهبر انقلاب: ممکن است بعضی بگویند مبارزه با مفاسد موجب فرار سرمایه ها می شود ولی بدانند موجب امنیت اقتصادی می شود"، "شاهکار بزرگ دستگاه قضایی، غنی سازی مفاسد اقتصادی"، "تسامح قضایی، همدستی با فاسد است" در دست حاضران این تجمع به چشم می خورد.

 در ادامه این تجمع اعتراض آمیز، دکتر کوچک زاده نماینده تهران، به ایراد سخنرانی پرداخت. وی با پرسش از قوه قضاییه درباره دلیل عدم برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی، افزود: شما که مدعی هستید ویرانه ای را تحویل گرفتید، چه اقدامی برای بازسازی این ویرانه انجام داده اید؟

 پس از سخنان کوچک زاده، امامقلی از اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان، و منصوری، دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به بیان نظرات خود پرداختند.

 منصوری در اظهارات خود با اشاره به فرمان 8 ماده ای رهبر انقلاب به سران سه قوه، از قوه قضاییه به دلیل تسامح در برخورد با مفاسد انتقاد کرد.

 وی همچنین با اشاره به تجمع آشوبگران در دانشگاه تهران، افزود: تجمع عناصر لیبرال در دانشگاه تهران که از سوی اپوزیسیون و دشمنان پشتیبانی مالی و فکری می‌شوند، محکوم است اما جای تعجب اینجاست که چرا با اینگونه افراد و گروه‌ها برخوردی نمی‌شود، به گونه‌ای که هر روز گستاخ‌تر شده‌اند.

 بنا برا ین گزارش، نیروی ضد شورش در اطراف محل تجمع دانشجویان و همچنین پشت میله های دادگستری مستقر شده و با دانشجویانی که قصد بالارفتن از میله ها برای نصب پلاکارد تجمع را داشتند، برخورد کرد. دانشجویان در بخش دیگری از تجمع شعارهایی از قبیل "با دستمال کثیف نمی توان شیشه را پاک کرد"، "آمدن به دانشگاه تنها راه، تنهاراه"، "مسئول قضایی بگو که پاسخت کو" و "قوه پرمدعا، التماس دعا" سردادند.

 نادری از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) نیز با اشاره به پرونده برجهای دوقلوی شیراز و پرونده متهم جاسوسی هسته ای از سخنگوی قوه قضاییه به دلیل عملکرد عجولانه در اعلام بی گناهی موسویان انتقاد کرد و این رویکرد را مبهم خواند.

 وی همچنین ورود قوه قضاییه در پرونده شهرام جزایری را نیز تبلیغاتی دانست و از بی نتیجه ماندن بسیاری از پرونده ها از جمله استات اویل و المکاسب انتقاد کرد.

 در این تجمع کوچک زاده، نادران، فدایی و سروری از نمایندگان تهران و دکتر سعید زیباکلام استاد فلسفه دانشگاه تهران، حضور داشتند.

 همچنین دانشجویان با بستن سربندهای سبزی که جمله "العدل اساس الملک" بر روی آن نقش بسته بود، دورتادور محل تجمع حلقه زدند.

 در ادامه این مراسم، فیروزآبادی نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی و منصوری نماینده تشکل های دانشجویی شیراز، سخنرانی کردند.

 منصوری با اشاره به احضار 19 تن از دانشجویان دانشگاه شیراز گفت: 9 نفر از این افراد فارغ التحصیل بودند و حتی روحشان هم خبر نداشت. این دانشجویان تلفنی احضار شدند و هنگامی که به این نحوه احضار اعتراض کردند، پاسخ شنیدند که قانون عوض شده است!

 وی همچنین اظهار داشت: بخش عمده بدنه اجرایی شیراز نسبت به این نوع رفتار با دانشجویان اعتراض دارند.

 منصوری افزود: رانتخواری، تخلفات مالی، اداری و رشوه پایه بسیاری از مفاسدی است که در دولت قبل گذاشته شد و در حال حاضر نیز شاهد ثمرات آن هستیم.

 وی با انتقاد از حمایت برخی مسئولین قضایی از افرادی که در ماجرای برجهای دوقلو ذی نفوذ بودند، گفت: شعبه 31 دیوان عدالت اداری برای شهردار و مأمور نیروی انتظامی انفصال از خدمت صادر کرد. این در حالیست که مالک این پروژه با مأمورین گلاویز شده بود و با خلع سلاح رئیس کلانتری پروژه را به رئیس قوه قضاییه منتسب کرده بود.

 پس از سخنرانی منصوری دانشجویان با شعارهای "عدالت، عدالت این است شعار ملت"، "قوه قضاییه پاسخگو، پاسخگو" اعلام کردند که تجمع به تحصن تبدیل می شود. دانشجویان خیابان را کاملاً بستند و به قرائت زیارت عاشورا پرداختند.

 بنا بر این گزارش، به دانشجویان اعلام شد که 5 نفر نماینده برای گفتگو با رئیس قوه قضائیه معرفی کنند که وقتی نمایندگان دانشجویان به داخل دادگستری رفتند، با رئیس کمیته اطلاع رسانی قوه قضاییه روبرو شدند. نمایندگان دانشجویان با ترک دادگستری خواستار پاسخگویی مسئولین ارشد قوه شدند.

 همچنین یکی از نمایندگان جنبش آرمان دانشگاه صنعتی اصفهان نیز مبارزه با مفاسد را مبارزه با اسلام آمریکایی، اسلام مقدس مآبان و اسلام مرفهان بی درد خواند.

 ساعت 17 نیروی انتظامی با توجه به ترافیک محدوده بازار از دانشجویان خواست که خیابان را برای تردد اتومبیلها باز بگذارند که با موافقت دانشجویان روبرو نشد. نیروی انتظامی درپی این عدم موافقت با دانشجویان درگیر شد.

 همزمان با اذان مغرب، نماز جماعت توسط دانشجویان برگزار شد.

 نمایندگان دانشجویان تهدید کردند هفته آینده مدارک موجود درباره مفاسد اقتصادی را افشا خواهند کرد و فردا نیز نامه محرمانه ای را که به رئیس قوه قضاییه داده بودند، منتشر خواهند نمود.

 بنا بر این گزارش، تجمع دانشجویان به تحصن تبدیل شده است. نیروی انتظامی نیز 2 لاین از خیابان را باز کرده و تردد اتومبیل ها در این محدوده جریان دارد.

 گفته می‌شود، از سوی برخی مسئولان ساختمان دادگستری به نمایندگان تشکل‌ها اعلام شده است که همه مسئولان به خانه‌هایشان رفته‌اند اما دانشجویان اعلام کرده‌اند تا زمانی که مسئولان از خانه‌هایشان برای پاسخگویی به جمع دانشجویان نیایند تحصن را متوقف نخواهند کرد.

 آخرین گزارش خبرنگار رجانیوز حاکیست دادستان تهران به نمایندگی از قوه قضائیه در جمع دانشجویان حاضر شد.

 


 نوشته شده توسط محمد صادق نجفی در دوشنبه 86/9/19 و ساعت 7:0 عصر | نظرات دیگران()
   1   2   3   4   5      >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
رمی جمرات در کنفرانس خبری
فقر نیرو در جبهه دوم خرداد
[عناوین آرشیوشده]

بالا

کوکب هدایت: در بلاگفا** رجا نیوز پایگاه اطلاع رسانی رجا نیوز

بالا