سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که در خردسالی دانش آموزد، مانند نقش بر سنگ است و کسی که دربزرگسالی دانش آموزد، مانند کسی است که بر آب می نگارد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 15
 

کاش کمی انصاف هم در بین سیاست مداران ما وجود داشت ، دیروز تیتر روزنامه اعتماد را دیدم آقایون پاشدن رفتن با سفیر انگلیس در تهران مصاحبه کردن. متن مصاحبه به کنار اومدن تیتر زدن :

جفری آدامز سفیر انگلیس در گفت وگو با اعتماد:بسته پیشنهادی راه خروج از بن بست.

آخر این انصاف است .

 

از طرفی آقای حسن روحانی بار سفر بسته تا به آلمان سفر کنه و با مقامات اروپایی دیدار و گفتگو با کسانی مثل خاویر سولانا و اشتاین مایر! به نظر شما هدف اصلی ایشان از این سفر چیست ؟ واقعا چه لزومی به انجام این سفر وجود دارد ؟

 

 

اقای سولانا خبر داده در دیدار با ایشان برای حل مسئله هسته‌ای ایران تلاش می‌نماید ! با توجه به عملکرد مبهم ایشان و تیم مشکوکشان در طول مسئولیت مذاکره در مورد پرونده هسته‌ای و عقب نشینی‌های پیاپی ایشان و تیم‌شان و اینکه امروز روشن شده برخی افراد مورد حمایت ایشان به جاسوسی علیه منافع ملی مبادرت ورزیده‌اند حقیقتا چه لزومی برای سفر و مذاکرات ایشان وجود دارد؟

 

 

محتوای این مذاکرات از دو حالت خارج نیست :

 1 – ایشان در مذاکرات موضعی در راستای موضع دولت نهم دارند (که البته با سبقه‌ای که از ایشان بر جاست بعید است) ؟ که در این صورت چه لزومی به انجام چنین سفری وجود دارد؟ چرا که مواضع دولت نهم مشخص بوده و از جانب دکتر احمدی‌نژاد و تیم مذاکره کننده(دکتر لاریجانی و همکارانشان) بارها اعلام شده است. مواضعی که صد در صد مورد تائید رهبری معظم نظام جمهوری اسلامی نیز قرار گرفته است.

 

2- ایشان مواضع پیشین را ادامه می‌دهد. مواضعی که از طرف ملت ایران مترود است . مواضعی که ما را به موضع ضعف در برابر جبهه جهانی استکبار می‌کشاند. مواضعی که سبب پایمال شدن حقوق ملت ایران می‌گردد. مواضعی که با روح بیانات مقام معظم رهبری و امام راحل در تضاد و تناقض است و....  .

 

روحانی  موسویان پای میز مذاکره

 

در مذاکره ی صورت اول مواضع بیان شده همان مواضع دولت است که موجب ایجاد هزینه اضافی برای نظام است.

ولی در صورت دوم که احتمال آن از نظر نگارنده بیشتر است علت انجام چنین حرکتی چیست؟

آیا این عمل برای تضعیف عملکرد دولت نهم نیست ؟

آیا این عمل برای سرپوش گذاشتن بر عملکرد مفتضحانه تیم سابق هسته‌ای نیست؟

و برای این نیست که بیان نمایند ما از مواضع خود(مواضع ذلیلانه) عدول نکرده‌ایم!

و آیا ...

 

یاد جمله ای افتادم از یکی از اعضای مذاکره کننده تیم هسته ای فعلی که می‌گفتند در دولت گذشته هرگاه ما بر سر میز مذاکره رفتیم طرف اروپایی اطلاعاتی بسیار دقیق از عملکردها و پیش رفت‌های ما داشت! در آن زمان برایم جای تعجب داشت که این جمله یعنی کسی از درون برای اروپایی‌ها جاسوسی می‌کند؟ باروم نمی‌شد تا روزی که شنیدم برخی از اعضای تیم قبلی به جرم جاسوسی دستگیر شده‌اند (که البته با اعمال فشار آقای روحانی آزاد شد) و دیگر عضو این گروه (سیروس ناصری) در خارج از کشور به سر می‌برد و به کشور باز نمی‌گردد.با شنیدن این اخبار اوضاع کمی برایم روشن شد.

 

موسویان

 

حال با وضع شرح داده شده قضاوت با شما است. مسئله روزنامه اعتماد هم بماند برای وقتی دیگر.


 نوشته شده توسط محمد صادق نجفی در سه شنبه 86/6/27 و ساعت 9:0 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
رمی جمرات در کنفرانس خبری
فقر نیرو در جبهه دوم خرداد
[عناوین آرشیوشده]

بالا

کوکب هدایت: در بلاگفا** رجا نیوز پایگاه اطلاع رسانی رجا نیوز

بالا