سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سه چیز است که نشانه اصابت رأی است :خوب برخورد کردن و نیک گوش کردن و پاسخ نیکو دادن . [امام صادق علیه السلام]
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 29

گزارش کامل از تجمع دانشجویان مقابل قوه قضائیه
 
 

 تجمع دانشجویان مقابل قوه قضاییه به تحصن انجامید.

 به گزارش خبرنگار رجانیوز، بیش از هزار تن از دانشجویان دانشگاه های تهران و صنعتی اصفهان بعد ازظهر امروز در اعتراض به عملکرد قوه قضاییه در مبارزه با مفاسد اقتصادی و امنیتی مقابل دادگستری تهران تجمع کردند.

 در این تجمع، دانشجویان با تأکید بر ضرورت انقلاب قضایی به ابهامات موجود در پرونده های فروش سئوالات کنکور، شهرام جزایری، زمین خواری، حسین موسویان، استات اویل و المکاسب اشاره کرده و شعارهایی سردادند.

همچنین پلاکاردهایی با دست نوشته های "اسلام ناب، عدالت، مستضعفین، مبارزه با مفاسد، آرمانهای امام"، "هاشمی شاهرودی: اعلام اسامی مفسدان اقتصادی موجب فرار سرمایه ها می شود، رهبر انقلاب: ممکن است بعضی بگویند مبارزه با مفاسد موجب فرار سرمایه ها می شود ولی بدانند موجب امنیت اقتصادی می شود"، "شاهکار بزرگ دستگاه قضایی، غنی سازی مفاسد اقتصادی"، "تسامح قضایی، همدستی با فاسد است" در دست حاضران این تجمع به چشم می خورد.

 در ادامه این تجمع اعتراض آمیز، دکتر کوچک زاده نماینده تهران، به ایراد سخنرانی پرداخت. وی با پرسش از قوه قضاییه درباره دلیل عدم برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی، افزود: شما که مدعی هستید ویرانه ای را تحویل گرفتید، چه اقدامی برای بازسازی این ویرانه انجام داده اید؟

 پس از سخنان کوچک زاده، امامقلی از اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان، و منصوری، دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به بیان نظرات خود پرداختند.

 منصوری در اظهارات خود با اشاره به فرمان 8 ماده ای رهبر انقلاب به سران سه قوه، از قوه قضاییه به دلیل تسامح در برخورد با مفاسد انتقاد کرد.

 وی همچنین با اشاره به تجمع آشوبگران در دانشگاه تهران، افزود: تجمع عناصر لیبرال در دانشگاه تهران که از سوی اپوزیسیون و دشمنان پشتیبانی مالی و فکری می‌شوند، محکوم است اما جای تعجب اینجاست که چرا با اینگونه افراد و گروه‌ها برخوردی نمی‌شود، به گونه‌ای که هر روز گستاخ‌تر شده‌اند.

 بنا برا ین گزارش، نیروی ضد شورش در اطراف محل تجمع دانشجویان و همچنین پشت میله های دادگستری مستقر شده و با دانشجویانی که قصد بالارفتن از میله ها برای نصب پلاکارد تجمع را داشتند، برخورد کرد. دانشجویان در بخش دیگری از تجمع شعارهایی از قبیل "با دستمال کثیف نمی توان شیشه را پاک کرد"، "آمدن به دانشگاه تنها راه، تنهاراه"، "مسئول قضایی بگو که پاسخت کو" و "قوه پرمدعا، التماس دعا" سردادند.

 نادری از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) نیز با اشاره به پرونده برجهای دوقلوی شیراز و پرونده متهم جاسوسی هسته ای از سخنگوی قوه قضاییه به دلیل عملکرد عجولانه در اعلام بی گناهی موسویان انتقاد کرد و این رویکرد را مبهم خواند.

 وی همچنین ورود قوه قضاییه در پرونده شهرام جزایری را نیز تبلیغاتی دانست و از بی نتیجه ماندن بسیاری از پرونده ها از جمله استات اویل و المکاسب انتقاد کرد.

 در این تجمع کوچک زاده، نادران، فدایی و سروری از نمایندگان تهران و دکتر سعید زیباکلام استاد فلسفه دانشگاه تهران، حضور داشتند.

 همچنین دانشجویان با بستن سربندهای سبزی که جمله "العدل اساس الملک" بر روی آن نقش بسته بود، دورتادور محل تجمع حلقه زدند.

 در ادامه این مراسم، فیروزآبادی نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی و منصوری نماینده تشکل های دانشجویی شیراز، سخنرانی کردند.

 منصوری با اشاره به احضار 19 تن از دانشجویان دانشگاه شیراز گفت: 9 نفر از این افراد فارغ التحصیل بودند و حتی روحشان هم خبر نداشت. این دانشجویان تلفنی احضار شدند و هنگامی که به این نحوه احضار اعتراض کردند، پاسخ شنیدند که قانون عوض شده است!

 وی همچنین اظهار داشت: بخش عمده بدنه اجرایی شیراز نسبت به این نوع رفتار با دانشجویان اعتراض دارند.

 منصوری افزود: رانتخواری، تخلفات مالی، اداری و رشوه پایه بسیاری از مفاسدی است که در دولت قبل گذاشته شد و در حال حاضر نیز شاهد ثمرات آن هستیم.

 وی با انتقاد از حمایت برخی مسئولین قضایی از افرادی که در ماجرای برجهای دوقلو ذی نفوذ بودند، گفت: شعبه 31 دیوان عدالت اداری برای شهردار و مأمور نیروی انتظامی انفصال از خدمت صادر کرد. این در حالیست که مالک این پروژه با مأمورین گلاویز شده بود و با خلع سلاح رئیس کلانتری پروژه را به رئیس قوه قضاییه منتسب کرده بود.

 پس از سخنرانی منصوری دانشجویان با شعارهای "عدالت، عدالت این است شعار ملت"، "قوه قضاییه پاسخگو، پاسخگو" اعلام کردند که تجمع به تحصن تبدیل می شود. دانشجویان خیابان را کاملاً بستند و به قرائت زیارت عاشورا پرداختند.

 بنا بر این گزارش، به دانشجویان اعلام شد که 5 نفر نماینده برای گفتگو با رئیس قوه قضائیه معرفی کنند که وقتی نمایندگان دانشجویان به داخل دادگستری رفتند، با رئیس کمیته اطلاع رسانی قوه قضاییه روبرو شدند. نمایندگان دانشجویان با ترک دادگستری خواستار پاسخگویی مسئولین ارشد قوه شدند.

 همچنین یکی از نمایندگان جنبش آرمان دانشگاه صنعتی اصفهان نیز مبارزه با مفاسد را مبارزه با اسلام آمریکایی، اسلام مقدس مآبان و اسلام مرفهان بی درد خواند.

 ساعت 17 نیروی انتظامی با توجه به ترافیک محدوده بازار از دانشجویان خواست که خیابان را برای تردد اتومبیلها باز بگذارند که با موافقت دانشجویان روبرو نشد. نیروی انتظامی درپی این عدم موافقت با دانشجویان درگیر شد.

 همزمان با اذان مغرب، نماز جماعت توسط دانشجویان برگزار شد.

 نمایندگان دانشجویان تهدید کردند هفته آینده مدارک موجود درباره مفاسد اقتصادی را افشا خواهند کرد و فردا نیز نامه محرمانه ای را که به رئیس قوه قضاییه داده بودند، منتشر خواهند نمود.

 بنا بر این گزارش، تجمع دانشجویان به تحصن تبدیل شده است. نیروی انتظامی نیز 2 لاین از خیابان را باز کرده و تردد اتومبیل ها در این محدوده جریان دارد.

 گفته می‌شود، از سوی برخی مسئولان ساختمان دادگستری به نمایندگان تشکل‌ها اعلام شده است که همه مسئولان به خانه‌هایشان رفته‌اند اما دانشجویان اعلام کرده‌اند تا زمانی که مسئولان از خانه‌هایشان برای پاسخگویی به جمع دانشجویان نیایند تحصن را متوقف نخواهند کرد.

 آخرین گزارش خبرنگار رجانیوز حاکیست دادستان تهران به نمایندگی از قوه قضائیه در جمع دانشجویان حاضر شد.

 


 نوشته شده توسط محمد صادق نجفی در دوشنبه 86/9/19 و ساعت 7:0 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
رمی جمرات در کنفرانس خبری
فقر نیرو در جبهه دوم خرداد
[عناوین آرشیوشده]

بالا

کوکب هدایت: در بلاگفا** رجا نیوز پایگاه اطلاع رسانی رجا نیوز

بالا