آنکه در پاسخ دادن شتاب کند، پاسخ را درنیابد . [امام علی علیه السلام]
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 29

تفاوت‌های احمدی نژاد با آقای وزیر ...

?- احمدی نژاد مردمی است اما آقای وزیر فاقد این خصوصیت است. احمدی نژاد به راحتی در بین اقشار مختلف مردم حضور می‌یابد ولی کارمندان آقای وزیر آرزو به دل دیدن ایشان ماندند.- و احتمالا خواهند ماند-. احمد نژاد برای شنیدن مشکلات مردم گوشی شنوا دارد اما مشکلات کارمندان آقای وزیر در گلوهاشان فرومی‌خفت- و احتمالا خواهد خفت-.

?- در سابقه آقای احمدی نژادر هیچ شائبه ای از فساد مالی دیده نمی‌شود، اما قضیه در مورد آقای وزیربه گونه‌ای دیگر است و ایشان انبوهی از شایعات و اتهامات مالی را یدک می‌کشند.
?- احمدی نژاد دروغ نمی‌گوید اما متاسفانه شاهد بودیم که آقای وزیر در موردی که نمایندگان مجلس او را به چالش کشیدند- مدرک تحصیلی – به راحتی لب به دروغ گشود، ادعایی که به زودی کذب آن روشن شد.
?- احمدی نژاد با مال حرام و شبهه ناک نسبتی ندارد اما شما قضاوت کنید حقوقی که بر مبنای مدرک جعلی دریافت گردد چه حکمی دارد؟
?- آقای دکتر احمدی نژاد برای کسب مدرک دکتریشان از راه‌های معمول و مشروع اقدام نموده‌ و به پشتوانه لیاقتی که داشته‌اند به درجه استادی دانشگاه رسیده‌اند مسئله ای که متاسفانه در این مورد نیز آقای وزیر در نقطه مقابل رئیس جمهور عزیز قرار دارند.

?- آقای دکتر احمدی‌‌نژاد با مدرک دکتری واقعی به تدریس در دانشگاه می‌پردازند(نه مدرک هاوایی و آکسفورد) ولی مدرک آقای وزیر ... (بماند که دانشگاه آزاد چگونه چنین مدرکی را پذیرفته است و مظلوم دانشجویان این استاد!)
?- زمانی که دکتر احمدی نژاد وارد رقابت انتخابات ریاست جمهوری نهم شدند مورد هجوم و شلیک‌های پیاپی و برنامه ریزی شده‌ی مراکز و باند‌های قدرت و ثروت قرار گرفتند و هزارن برچسب ناروا را دشت کردند، حال چرا زمانی که آقای وزیر به مجلس معرفی شدند از طرف هیچ یک از آن مراکز حرفی برنیامد و تنها مخالفان جدی آقای وزیر چند تن از نمایندگان اصولگرای منتسب به رایحه خوش خدمت بودند. توجه داشته باشیم سایر وزرای معرفی شده و یا حتی کسانی که شایعه معرفیشان به عنوان وزیر مطرح بود به شدت مورد هجوم تهمت‌ و تخریب مخالفان دولت قرار گرفتند حال چه خصوصیتی در آقای وزیر بود که صدا از مخالفه دولت برنخواست که هیچ بعضا به تجلیل از ایشان پرداختند.


 نوشته شده توسط محمد صادق نجفی در شنبه 87/5/19 و ساعت 1:0 عصر | نظرات دیگران()

امام ره و حضور آمریکا در خلیج فارس

 

ناوهای آمریکایی در قعر خلیج فارس
امروز یکی از افتخارات بزرگ ملت ما این است که در برابر بزرگترین نمایش قدرت و آرایش ناوهای جنگی آمریکا و اروپا در خلیج فارس صف آرایی نمود. و این جانب به نظام های آمریکایی و اروپایی اخطار می کنم که تا دیر نشده و در باتلاق مرگ فرو نرفته اید از خلیج فارس بیرون روید‚ و همیشه این گونه نیست که هواپیماهای مسافربری ما توسط ناوهای جنگی شما سرنگون شود‚ که ممکن است فرزندان انقلاب ناوهای جنگی شما را به قعر آب های خلیج فارس بفرستند.?  

ناو های آمریکایی در قعر خلیج همیشه فارس

کمر بندهایمان را محکم بسته ایم
 دنیا به این حقیقت رسیده است که ناامنی در خلیج فارس فقط به ضرر ایران تمام نمی شود‚ بلکه قوی ترین قدرت ها و ابرقدرت ها هم اگر مثل آمریکا تمامی امکانات هوایی و دریایی و جاسوسی - خبری خود و هم پیمانان خود در منطقه را بسیج کنند‚ که حتی یک کشتی را بدون خطر اسکورت و حفاظت نمایند‚ از این خطر و ضرر مصون نخواهند ماند و در این گرداب ناامنی غرق می شوند و علی رغم آن همه مقدمات و تمهیدات و جار و جنجال هایی که در جهان آمریکا بر پا نموده است و ده ها خبرنگار و فیلمبردار را به منطقه گسیل داشته اند تا خبر موفقیت نقشه های شوم آمریکا را مخابره کنند‚ خداوند زمینه رسوایی و زبونی آمریکا را به دست غیب خود فراهم می آورد و اقتدار معنوی پرچم لااله الاالله را بر پرچم کفر به نمایش می گذارد و دل بندگان خالص خویش را شادمان می سازد و چه بهتر که آمریکا و ریگان از مسیر سیاست مین گذاری شده خلیج فارس که کوس رسوایی آنان را در جهان به صدا در آورده است مجددا عبور نکند و بر مرکب غرور و جهلی که تا به حال ده ها بار صاحب خود را بر زمین کوبانیده است‚ سوار نشود و لااقل شبح قدرت و قدرت نمایی خود را پیش نوکران خود مثل کویت حفظ کند و بیش از این آنان را از شکست و خفت خود شرمسار و سرافکنده نسازد و مطمئن باشند که ادامه جولان در خلیج فارس منطقه را به کانون خطر و بحران ناخواسته علیه خود آنان سوق می دهد. و دنیا اگر خودش را آماده بحران نفت و به هم خوردن همه معادلات اقتصادی و تجاری و صنعتی کرده است‚ ما هم آماده ایم و کمربندها را محکم بسته ایم و همه چیز برای عملیات آماده است. و حتما آمریکا باید به این نکته برسد که دخالت نظامی در خلیج فارس صرفا یک آزمایش نیست که یک دام بزرگ و یک بازی خطرناک است و ما و همه مسلمانان منطقه خلیج فارس‚ حضور نظامی ابرقدرت ها را نقشه و مقدمه تهاجم و حمله به ممالک اسلامی و کشور جمهوری اسلامی ایران و در ادامه حمایت از صدام تلقی می کنیم. مسلمانان جهان با همراهی نظام جمهوری اسلامی ایران عزم خود را جزم کنند تا دندان های آمریکا را در دهانش خرد کنند و نظاره گر شکوفایی گل آزادی و توحید و امامت جهانی نبی اکرم باشند.? 

?.صحیفه نور ج 20 صفحه 237  تاریخ: ??/4/??

?.صحیفه نور ج 20 صفحه 121 تاریخ:  6/5/??


 نوشته شده توسط محمد صادق نجفی در شنبه 87/5/19 و ساعت 10:0 صبح | نظرات دیگران()

نقد گریزی استراتژی دوم خردادی ها

با گذشت این روزها و نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری دهم بازار اظهار نظرها و موضع‌گیری‌های انتخاباتی هر روز با حرارت بیشتری نسبت به گذشته دنبال می‌شود.
از میان اظهاراتی که در روزهای گذشته شاهد آن بوده‌ایم اظهارات جناب آقای مرعشی سخنگوی حزب لیبرال کارگزاران سازندگی از جنبه‌هایی قابل تامل است که به بررسی آن می‌پردازیم.
ایشان در یکی از آخرین اظهاراتشان در گفتگو با روزنامه اعتماد راجع به کاندیداتوری آقای خاتمی، ایشان را به دلیل سابقه قبلی و احتمال به چالش کشده شدن و نقد نامناسب دانسته‌اند و کاندیداتوری فردی را خواستار شده اند که قابل چالش و نقد نباشد.


این سخنان در شرایطی ابراز شده است که گروه های دوم خردادی دائما شعارهایی از قبیل نقد پذیری، دانستن حق مردم است و ... سر داده و می‌دهند. اما چه شده است که افراد شاخص این جریان یکی از مهم ترین شاخص های فرد مورد نظر خود را در عدم امکان نقد توسط دیگران یافته اند و با این حربه به دنبال نقد گریزی هستند.

استاد تحلیل های عجیب و غریب


نکته ای که جناب مرعشی و دیگر دوستانشان از آن غفلت کرده اند اینکه در نقد بیش از اینکه انتقادها متوجه وجهه خصوصی شخص نامزد باشد متوجه وجهه جمعی او (آرا و افکار احزاب و گروههای پشتیبان) است و خیالی خام به نظر می‌رسد که با مطرح ساختن افراد ناشناخته از پاسخگویی نسبت به عملکردهای نامطلوب گذشته گریخت چرا که این اشخاص نیستند که مورد نقد و انتقاد قرار دادند بلکه آرا و افکار آنها مورد نقد قرار می‌گیرد و فرضا آقای خاتمی نیایند و شخص ناشناخته و با سابقه‌ای به ظاهر سفید وارد عرصه گردد همین که این فرد از جانب گروه‌های دوم خردادیِ معلوم‌الحال وارد صحنه انتخابات شود بزرگترین سیاهی در کارنامه عملکردش رقم خواهد خورد، باید پاسخگوی این مسئله باشد که چه سنخیتی با این گروه‌ها داشته که به عنوان نماینده‌شان انتخاب شده است و در درجه اول افکار و نظرات گروههای دوم خردادی است که مورد نقد قرار می‌گیرد و این جریان باید پاسخ گوی مردم باشد و بعد آقای خاتمی یا دیگران. البته شاید در فکر آقای مرعشی و سایر جریانات همسو در  میان دوم خردادی‌ها این باشد که با تعویض پوسته و ظاهر گنجشک را به جای قناری به جامعه معرفی نمایند.


ضمناً اگر جریانی واقعاً به قصد خدمت به مردم و کشور وارد رقابت انتخابات می‌شود نباید از نقد و پاسخگویی به افکار عمومی گریزان باشد بلکه باید با آغوش باز پذیرای آن بوده و این گونه انتقادها را چراغ راه آینده خود قرار دهد. تا در ادامه راه با خطای کمتری به خدمت گذاری بپردازد.
در حالت دیگر اگر جریانی به دنبال کسب قدرت و اهداف نامشروع وارد رقابت انتخاباتی شود تکلیف روشن است. از آنجایی که جریانات قدرت‌گرا همیشه به دنبال منافع حزبی و گروهی هستند و نه در فکر خدمت به مردم، طبیعی است که منافعشان با منافع مردم نه تنها همخوانی ندارد بلکه در تضاد با منافع عمومی قرار می‌گیرد و این چنین است که از پاسخگویی گریزان هستند.


 نوشته شده توسط محمد صادق نجفی در پنج شنبه 87/5/17 و ساعت 2:0 صبح | نظرات دیگران()

نگاه و نظری بر اتفاقات حاشیه‌ی رای اعتماد وزرا


بالاخره پس از مدتی که سه وزارت خانه کشور، اقتصاد و دارایی و راه با سرپرست اداره می‌شدند در جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی پس از بحث های متعدد -در مورد وزیر کشور بخوانید بحث های جنجالی – سر نوشت این سه وزارت خانه مشخص شد و نمایندگان در مجموع و با توجه به حوادث رفته به افراد معرفی شده توسط رئیس جمهور محترم اعتماد کرده و به آنها رای اعتماد دادند.

مجلس شورای اسلامی - احمدی نژاد - لاریجانی


گذشته از مسائلی که در مورد یکی از وزرای انتخابی مطرح است که به نظر نگارنده برخی از مسائل طرح شده درمورد ایشان  اگر درست نباشد با توجه به جایگاهی که ایشان در آن قرار گرفته اند حداقل قابل بررسی است. اتفاقاتی که در حاشیه این ماجرا گذشت قابل تامل بوده و هست.
اتفاق مبارکی که نشان از نشاط و حیات جریان اصولگرایی دارد به طوریکه برخی از نمایندگان منتسب به طیف حامی دولت(رایحه خوش خدمت) در مجلس به عنوان جدی ترین مخالفان وزرای معرفی شده صحبت کردند. که این مسئله نشانگر آن است که گرچه در جریان اصولگرایی همبستگی‌های عمیقی وجود دارد اما این همبستگی‌ها و روابط گروهی هرگز باعث نخواهد شد تا در برابر اشتباه همدیگر سکوت نمایند بلکه در جایی که به نظر افراد اشتباهی در حال وقوع است تمام قد به مقابله با آن بر‌می‌خیزند.


در ادامه این دست موضع گیری های شاهد نوشته جناب آقای شریعتمداری در روزنامه کیهان بودیم نامه که در عین صمیمیت و متانت در همان چهار چوب احساس وظیفه به بیان اشکالاتی پرداخت که به نظر نگارنده آن به جلسه روز گذشته مجلس وارد بود. اما به نظر می‌رسد  این نوشته خالی از اشکال نبوده و بخصوص در جایی که می‌نویسد:" از آنجا که نقل قول غیرواقعی آقای احمدی نژاد در کسب آراء وزیر محترم مربوطه تاثیر تعیین کننده ای داشته است، قانونی بودن رأی اعتماد مجلس به ایشان قابل تردید است و به نظر می رسد که نیاز به رأی گیری مجدد باشد" اشکالی که به این بخش از نوشته وارد است آنجاست که اولا چنین سازکاری در قانون پیش‌بینی نشده و طبعتا قانونی نمی‌باشد و دوما این‌گونه رفتار  می‌تواند مسبب ایجاد بدعت‌های نا‌صواب بیشتری گردد.
جناب آقای شریعتمداری در نوشته خود چند بار تاکید می‌نمایند که با اطلاع موثق و دقیق از نظر آقا اظهارات دکتر احمدی نژاد را مخدوش می‌داند صرف نظر از عدم ارائه سند این مدعا بحث بیان شده از سوی جناب آقای شریعتمداری با موضع رسمی دفتر رهبری که امروز(??/?) بیان شد سازگار نیست چرا که در مطلب بیان شده از سوی دفتر رهبر آمده است: "نقل قول جناب آقای رئیس جمهور از مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در رابطه با بعضی از اعضای پیشنهادی مربوط به کابینه، با توجه به مجموعه مذاکراتی که در این مورد صورت گرفته است، خلاف واقع نیست و مضمون آنچه ایشان ذکر کرده اند، همان "عدم مخالفت" است." در یک نگاه کلی به نوشته سر مقاله روزنامه کیهان مورخ ??/? روح حاکم بر این نوشته نشانگر احساس وظیفه برادر بزرگوار جناب آقای شریعتمداری است. این گونه رفتارها در جریان اصولگرایی بیانگر آن است که در این طیف  سیاست ذیل  اخلاق معنا پیدا می‌کند و روابط حزبی و علایق شخصی مانع از انجام وظیفه افراد نمی‌گردد برخلاف سایر جریانات که مصالح حزبی و گروهی مانع از انجام وظیفه می‌شود.

سایتهای زنجیره ایمسئله بعدی موضع گیری سایتهای زنجیره ای(به اصطلاح اصولگرا) بود، این دست از سایتها که انصافا سه سالی است از هیچ فرصتی جهت تخریب و گرفتن ایرادهای بنی اسرائیلی از دولت غفلت نکرده اند این مقاله را فرصتی مناسب برای تدارک حمله جدید علیه دولت پنداشتند و علی‌رغم موضع گیری های اخیرشان علیه آقای شریعتمداری که  حتی تا مرحله  تخریب شخصیت این برادر بزگوار پیش رفت، در حرکتی هماهنگ به میدان ماهیگیری از آب گل آلود وارد شده و بهترین قسمت سایتهایشان به انعکاس مقاله ایشان اختصاص دادند و یکی از حامیان دیگر این چنین سایتها گفته است مقاله شریعتمداری لذت بخش است(ببرید از این لذت‌ها) .
نکته دیگر که باید مورد نظر قرار گیرد طرح نظر رهبری در جلسه رای اعتماد است و اینکه عامل مطرح شدن سخن رهبری در آن جلسه دکتر احمدی نژاد نیستند چرا که ایشان در مقام دفاع مجبور به بیان نظر رهبری شدند و در صورتی که شایعات و زمزمه های مخالفت و نظر منفی رهبری نسبت به وزرای پیشنهادی مطرح نمی‌شد ایشان مجبور به بیان نظر رهبری نمی‌شدند و در زمینه طرح نظر رهبری اگر قرار به مؤاخذه باشد باید کسانی مؤاخذه شوند که این زمزمه را در مجلس و بین نمایندگان به راه انداختند و نه دکتر احمدی‌نژاد.
مسئله‌ای نباید از آن غفلت شود جایگاه رهبری است، جایگاهی که بسیار والاتر از آن است که رئیس جمهور محترم برادر گرامی دکتر احمدی نژاد برای امور جزیی مانند معرفی  چند روز دیرتر وزرا متوسل به نظر ایشان شوند و با استفاده از جایگاه رهبری معرفی وزرا را یک هفته به تاخیر بیندازند.  بهتر بود رییس جمهور با انتخاب به موقع وزرا از چنین اقدامی پرهیز می‌کردند. تا به شان جایگاه والای رهبری گردی ننشیند ـ که به حمد الله ننشسته و نخواهد نشست ـ .
قابل ذکر است که آقا در سالهای رهبری حتی در بحرانی‌ترین اوقات و در انتخابات‌های ریاست جمهوری به بیان نظر مستقیم اقدام نکرده‌اند ـ گرچه برخی همواره سعی داشته‌اند نظر خود را نظر رهبری معرفی نمایند ـ و تنها به ذکر شاخص‌های انتخاب پرداخته‌اند که این منش نشان از درایت ایشان دارد و اینکه ایشان تمایلی به مطرح شدن نظرشان در مورد حتی کاندیداهای ریاست جمهوری که دومین مقام عالی کشور محسوب می‌شود ندارند چه رسد به اعلام نظر در مورد انتخاب وزرا.


 نوشته شده توسط محمد صادق نجفی در چهارشنبه 87/5/16 و ساعت 7:0 عصر | نظرات دیگران()

رمزگشایی از حضورنماینده آمریکا در مذاکرات ژنو

شکست دیپلماسی انعطاف

رضا سراج
حضور ویلیام برنز مسئول پرونده هسته ای ایران در وزارت خارجه آمریکا، در مذاکرات ژنو، حساسیت و اهمیت این مذاکرات را دوچندان کرد که رمزگشایی از آن به تحلیل وقایع و رخدادهای چندماهه گذشته کمک شایانی می کند. مذاکرات ژنو در حقیقت بخش پایانی سناریوی کاخ سفید و چند کشور اروپایی برای نهایی کردن پرونده هسته ای ایران بود که از مدت ها قبل در قالب یک ماراتن فشار سیاسی، اقتصادی و جنگ روانی آغاز شده بود.

دکتر سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی

این سناریو پس از انتخابات مجلس هشتم عملیاتی شد. هنگامی که نتیجه انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی باعث افزایش قدرت ملی گردید و توان جمهوری اسلامی ایران را برای پیگیری اهداف ملی خود در مناسبات بین المللی مضاعف ساخت، سناریوی جدید نیز کلید زده شد. واشنگتن این بازی جدید را به گونه ای طراحی و اجرا کرد که به زعم خود برنده از پیش تعیین شده بازی پایانی و نهایی در ژنو باشد. نومحافظه کاران واقع گرا به رهبری کاندولیزا رایس و رابرت گیتس سعی داشتند با «دیپلماسی انعطاف» همزمان دو پیروزی را در مذاکرات ژنو و مذاکرات خلع سلاح پیونگ یانگ، نصیب واشنگتن نمایند. در همین راستا رایس، ویلیام برنز را راهی ژنو کرد و خود نیز تصمیم گرفت به مذاکره کنندگان با کره شمالی بپیوندد.
سناریوی مذکور چنانچه با موفقیت کاخ سفید قرین می گشت، علاوه بر سرپوش گذاردن بر شکست های نظامی، سیاسی و اقتصادی آمریکا در خاورمیانه امید به پیروزی را برای بازهای جمهوری خواه در دو زمین داخلی و خارجی فراهم می ساخت.

دکتر سعید جلیلی در فرودگاه امام خیمنی


¤ ایجاد گسست اجتماعی و رویگردانی افکار عمومی:
اولین مرحله از بازی جدید آمریکا و چند کشور اروپایی، ایجاد گسست اجتماعی و رویگردانی افکار عمومی از اصولگرایان بود. در این مرحله از طریق دست های ناپاک و هماهنگ شده با سناریوی آمریکا سعی شد تا وضعیت اقتصادی و معیشت مردم تحت تاثیر شوک های کاذب قرار گیرد تا تبعات آن به مانند سونامی، عرصه اجتماعی را درنوردیده و باعث سلب آرامش روانی از جامعه گردد.
این مرحله از سناریوی تهدید نرم، دقیقا پس از انتخابات مجلس هشتم و با گران شدن گوجه فرنگی آغاز گردید و سپس به گرانی برنج تسری یافت. ایجاد هیجان کاذب در بازار چای و احتمال کمیاب شدن قند و شکر در ادامه به افزایش روانی تقاضای خرید نمک، ماکارونی و... انجامید.
عناصر معلوم الحال هماهنگ شده با سناریوی آمریکا، در این مرحله از سناریو، علاوه بر سلب آرامش روانی از جامعه، سعی داشتند از یک سو دولت را در شرایط انفعال قرار داده و ناتوانی آن را به افکار عمومی القا کرده و از سوی دیگر شرایط را برای عملیاتی شدن مرحله دوم سناریو (ایجاد تعارض) فراهم نمایند.
¤ ایجاد تعارض در فضای سیاسی ایران:

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط محمد صادق نجفی در چهارشنبه 87/5/16 و ساعت 12:0 عصر | نظرات دیگران()
<      1   2   3      >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
رمی جمرات در کنفرانس خبری
فقر نیرو در جبهه دوم خرداد
[عناوین آرشیوشده]

بالا

کوکب هدایت: در بلاگفا** رجا نیوز پایگاه اطلاع رسانی رجا نیوز

بالا