سفارش تبلیغ
صبا ویژن
باروری دانش، تصور و فهم است . [امام علی علیه السلام]
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 29

بسم رب الشهدا و الصدیقین

سلام بر محرم، عاشورا، کربلا و حسین علیه السلام

اگر نهضت و قیام امام حسین علیه السلام نبود اثری از اسلام و دین نبود ، پس در واقع اوست علت مبقیه اسلام و دین، به همین جهت است که سید المرسلین حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله فرمود :

 «حسین منی و انا من حسین»

کجایید ای شهیدان خدایی               بلاجویان دشت کربلایی

السلام علیک یا ابا عبد الله الحسین علیه السلام-دگران روند و آیند و تو همچنان که هستی

سلام بر
دلدادگان حضرت دوست
مشعل داران سرفراز سلوک الی الله
فرزندان محرم، عاشورا، کربلا و حسین علیه السلام
شهدا که عاشق خدایند
شیفتگانی که در دریای عشق الهی مستغرقند
و در حلقات شور و شوق و وجد از خود بی خود محو مشاهده محبوبند
و سر مستان صهبای عشقند
سر مستانی که در طریق محبت دوست و تمنای وصال جمال جمیل محبوب شهید سیوف شوق و وجدند
و نزد معشوق، مرزوق به تجلیات و اشراقات دمادمند و از خویش و غیر بیگانه.
آنان که در قهقهه مستانه شان و در شادی وصولشان «عند ربهم یرزقونند»
نفوس مطمئنه ای که مورد خطاب «فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی»اند.

سلام بر
شهیدان ،سجاده نشینان، نیازگران، و سوختگان شب و شیران روز
معتکفان کوی دوست
که شعله های سرکش آتش اشتیاقشان را جز وصال دوست فرو نمی نشاند.

سلام بر
شهیدانی که در مصاف با جهانخواران پلید که در مقابل دین خدا ایستاده اند در مقابل همه دنیای دون آنان ایستاده اند.
و با لبهایی خندان و ذاکر
و دل هایی پر از شور و شعف، شادی و سرور
به سوی معشوق سرمدی پر کشیدند
و در جوار رحمت او آرمیدند
و تربت پاک و مقدس خود را برای همیشه
زیارتگاه دلسوختگان مجذوب ، بوسه گاه عاشقان عارف ، دارالشفاء آزادگان و سالکان و مهبط ملائکه الله نمودند
شهیدانی که
در سراسر گیتی به ستیز و جهاد مقدس با میراث خواران مدرن قارون، قابیل، فرعون، ابو سفیان ، ابوجهل و بنی امیه این شجره ملعونه برخواستند
کوله بار مبارزه طولانی را بر دوش گرفتند و در راه خدا برای عزت مسلمانان عزم جهاد نمودند

سلام بر
غنچه ها و شکوفه های معطر آزادی و معنویت
سرمستان صهبای عشق
گلهای پرپر شده باغ رسالت
که مغضوب دیو سیاه استکبار و دیکتاتوری مدرن آمریکای جهانخوار شدند وبه دست خشن ترین و بی فرهنگ ترین وحشی های متمدن نما ، جلادان و قاتلان فرزندان آدم ، به خاک و خون غلتیدند
شهیدانی که در راه رضای دوست
و احیای اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم
و عزت دین و بیداری مسلمین
 در قمارخانه عشق نقد جان خود باختند
«در قمار عشق یار کی بود پشیمانی»

سلام بر
 فرزندان غیور اسلام ، پیشکسوتان جهاد و مقاومت در
ایران ، افغانستان ، لبنان ، عراق ، فلسطین مظلوم ، قاره سیاه مغضوب و سراسر گیتی
که در پیاده کردن اهداف بین المللی اسلام
در جهان فقر و گرسنگی و بحران معنویت
مردانه کمر همت بسته و خالصانه قیام کرده اند

سلام بر
طلایه داران سپاه مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
منتظران رویت خورشید
درهم کوبندگان سنگر های پوشالی و خانه های عنکبوتی کفر و شرک و نفاق و پلیدی.
فاتحان سنگر های کلیدی جهان

سلام بر
جوان مردان هشت سال دفاع مقدس
شهیدان گلگون کفن
جانبازان صبور
آزادگان سرفراز
و رزمندگان افتخار آفرین

سلام بر
همه فرزندان معنوی رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم
که در راه دفاع از حریم مسلمانان و سرزمین های اسلامی و مقابله با اشغالگران آمریکایی و یهود عنود، این کافران حربی
عارفانه ، مظلومانه ، مشتاق وبی پروا
با مسلسل های متکی بر ایمان و صبر «حملوا بصائرهم علی اسیافهم»
به دور از بازی های رسوا و مضحک سیاسی دغل بازان
صفوف مقدم جبهه کفر جهانی را در هم میریزند

و سلام بر
پیر میکده عشق و توحید
خمینی کبیر
سید المجاهدین و امام العارفین
که شاگردان مکتبش
با هدایت پیامبرگونه او
کوکب دریه بیداری ، جهاد، عزت و معنویت را
از شجره مبارکه «لا شرقیه و لا غربیه»بر افروختند
و بانگ همیشه پیروز «الله اکبر ، الله اکبر ، الله اکبر» را
در بلندای جهان صلا زدند
و خواب از چشم پر فتنه و فریب اهریمنان و دیو صفتان ربودند

الیس الصبح بقریب

 

بر گرفته از کتاب سرمستان صهبای عشق

 تالیف آیت الله محمد رضا ربانی (رحمه الله علیه)


 نوشته شده توسط محمد صادق نجفی در پنج شنبه 86/10/20 و ساعت 11:0 عصر | نظرات دیگران()

به نام خدا

آب سر بالا و ابو عطای قورباغه

 

طی هفته ها و ماه های اخیر آقای سید حسین مرعشی سخنگوی حزب لیبرال کارگزاران سازندگی طی مصاحبه های متعددی که با رسانه های مختلف انجام داده اند به اظهار نظر در مورد مسائل اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و ... پرداخته اند؛ اظهاراتی که با ژستی عالمانه و کارشناسانه بیان شده اند. نکاتی در باب این اظهارات به نظر می رسد که در نوشته روبه رو به بررسی آن ها می پردازیم.

مرعشی سخن گوی حزب لیبرال کارگزارن سازندگی


مناسب تر به نظر می رسد جناب آقای مرعشی قبل ازاینکه به نفی و سلب دیگران بپردازند و مانند کد خدای ده  در همه امور اظهار نظر[بخوانید اظهار وجود]نمایند به پرسش های جدی مطرح راجع به خود پاسخ دهند و به جای فرافکنی و رد گم کنی در سایه انتقادات و اظهارات به ظاهر کارشناسانه  به اثبات خود همت گمارند نه نفی دیگران .


گذشه از انتقادات جدی و مسائل مطرح پیرامون سیاست های دولتی که ایشان جز مسئولین رده بالای آن بوده اند از آقای مرعشی تقاضا مندم  جهت روشن شدن و رفع ابهام واقعاً بیان نمایند که ایشان در چه رشته ای تخصص دارند و تا کدام مقطع تحصیل نموده اند [بگذریم از معادله چند مجهولی ورود ایشان در سال 55 به دانشگاه کرمان در رشته شیمی و فراغت از تحصیل ایشان در سال 79 در رشته اقتصاد از دانشگاه تهران و قبولی های فرمایشی در دانشگاه در دولت به اصطلاح اصلاحات]. چرا که ایشان در مصاحبه های مختلفشان در مورد متوضوعات متعدد اظهار نظر می نمایند و به نقد و بررسی عملکرد دیگران می پردازند آن هم با ژستی کارشناسانه.[لازم به ذکر است هر یک از موضوعاتی که ایشان در آن های به اظهار نظر می پردازند نیاز به سالها ممارست و کوشش دارد].

 
عزیز گرامیمان در سایت شخصی شان دم از انتقال تجربیات زده اند[صرف نظر از تجربیاتی که این روزها به گوش می رسد که سازمان تحت هدایت ایشان را در سال های ریاست ایشان به فساد خیزترین سازمان کشور بدل کرده است] کدام تجربیات عزیز من .آقای مرعشی بدانند که هر انسانی با حداقل آگاهی می داند که امروزه تجربیات بدون پشتوانه علمی فاقد ارزش عملی و اعتناست.
آقای مرعشی در مورد شیر مرغ تا جان آدمیزاد اظهار نظر می نمایند بسیا ر خوشحال و مسرور می شوم اگر پایه علمی این اظهارات و انتقاداتشان را مشخص نمایند. دوست عزیزمان مستحضر باشند زمان کد خدا منشی به سر آمده ، زمان آن به سر آمده که افراد کم سواد- شاید بی سواد- و کم اطلاع در اموری که نیاز به تخصص است اظهار نظر نمایند.

رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در مصاحبه ای با خبر گزاری فارس گفته اند :« احمدی نژاد هیچ خدمتی به ایران نکرد» خدمت ایشان عرض می شود تا خدمت را چگونه معنا نمایید!
اگر منظور از خدمت در منظر ایشان تامین منافع حزبی و خانوادگی ایشان باشد این حرف بسیار عالمانه و دقیق بیان شده است.
اما این جمله ، جمله ای است که این روزها با اشکال مختلف و به طور زنجیره ای از زبان گروه های قائل به تفکرات لیبرال و سکولار به کررات بیان می شود.
در چرایی این گونه اظهارات و هدف آن دو هدف محتمل است دو هدفی که در طول هم قرار دارند یکی کوتاه مدت و دیگری بلند مدت.
در اشاره به هدف کوتاه مدت باید به نزدیک شدن انتخابات مجلس هشتم اشاره کرد و بازار داغ تبلیغات ناسالم که تخریب جز لاینفک این گونه بداخلاقی هاست و دیگر اینکه مشکلات ناشی از عملکردشان را طی سالهای گذشته در پس این غوغا سالاری و تبلیغات پنهان نمایند؛ غافل از اینکه عملکردهای بعضا غیرعلمی، ناشیانه و توجیه ناپذیشان که سبب ناامیدی مردم و رویگردانی از این جریان شد در حافظه تاریخی مردم ثبت شده است.
اما هدف بلند مدت که به گمان قوی هدف اصلی طراحان اینگونه اظهارات می باشد را باید در به خطر افتادن و بر هم خوردن توازن قدرتی دانست که بیانگران این اظهارات در دولتهای پیشین برای خود و گروهشان ایجاد کرده بودند توازنی که اصول تفکرات لیبرالی بر آن حاکم و منافع حزبی وشخصی بر هر مسئله ای رجحان دارد تا جایی که بر اساس همین اصول حتی از جاسوسان هسته ای حمایت می نمایند.
با در نظر داشتن دو هدف مذکور در سطور فوق این گونه اظهارات طبیعی به نظر می رسد و اگر خلاف این افاضات!!! می شد جای تعجب داشت.

شیپور جنگ ، مرد و نامرد - شهید چمران


در جای دیگری از مصاحبه فرموده اند:« اگر خدای ناکرده اتفاقی برای کشور بیفتد من خودم اولین کسی هستم که برای دفاع از کشور لباس رزم می‌پوشم. » با ذکر این نکته که لاف زدن امر مذمومی است. نظر آقای مرعشی را به جمله ای ماندگار از شهید مجاهد مصطفی چمران جلب می نمایم که در بیانی فرمودند هنگامی که شیپور جنگ نواخته می شود تشخیص مرد از نامرد آسان می شود. عزیزمان توضیح فرمایند هنگامی که استکبار جهانی با تمام حیثیتش از شرق و غرب در به مدت هشت سال در شیپور جنگ علیه این مرز و بوم دمیدند  کجا بودند ، زمانی که جوانان این ملت با گوشت و پوست خود سد راه گلوله ها و تجاوز دشمن به ناموس و میهن خود گشتند ایشان کجا بودند که اکنون چنین قهرمان بازی درمی آورند.

 

شهدا شمع محفل بشریتند

 
ایشان در مصاحبه ای(مصاحبه با نشریه ذکر) پا را فراتر از مسائل سیاسی معمول گذاشته و در سخنانی اینگونه اظهار داشته اند که: اساساً اسلام نظام اقتصادی ندارد.

صرف نظر از درستی یا نادرستی این اظهارات لازم به نظر می رسد توضیح فرمایند که در این بررسی کدام اسلام شناسان یا اسلام شناس ایشان و گروه مطبوعشان را در این امر یاری نمودند و سخن ایشان از کدام صغری و کبرایی منتج شده است.


امام خمینی (ره) در بیاناتی اینگونه می فرمایند:
اسلام عمیق تر از همه جا و از همه مکتب ها راجع به امور انسانی و راجع به امور تربیتی دارد که در راس مسائل اسلام است، چنانچه امور اقتصادی دارد. ما نمی توانیم امروز همانطور که انبار می کردند از غرب برای ما سوغات می آوردند و در دانشگاه های ما بچه های ما را فاسد می کردند امروز هم بنشینیم که مغزهائی که تربیت غربی دارند برای ما تربیت کنند بچه های ما را. باید تربیت، تربیت قرآنی باشد. قرآن غنی ترین کتاب های عالم است در تربیت، در تعلیم و تربیت، منتها متخصص لازم دارد. اینطور نیست که بعضی گمان کردند که ما دو تا آیه را بلدیم پس ما قرآن شناسیم، اسلام شناسیم. کسانی که قرآن را از رو نمی توانند درست بخوانند خودشان را اسلام شناس حساب می کنند، کسانی که اطلاع از احکام اسلام ندارند، از اقتصاد اسلام ندارند، از فرهنگ اسلام ندارند، از علوم عقلی اسلام اطلاع ندارند، اینها می گویند که در اسلام نیست. خوب، تو که اطلاع نداری، به چه مناسبتی یک همچو حرفی می زنی متخصص لازم است و در این امر باید از حوزه های علمیه متخصص بیاورند، دستشان را دراز کنند پیش حوزه های علمیه که در آنجا این نحو متخصصین هست.


و در بیانی دیگر می فرمایند:
« سادات هم جزء اسلام شناس هاست، اخیرا هم کارتر، فردا بگین!  من فکر می کردم که اسلام شناسی، قبلا یک مقاله ای کسی می نوشت می شد اسلام شناس، چند تا مقاله در روزنامه، در یک جا می نوشت میشد اسلام شناس گاهی یک کسی یک تاریخی می نوشت، میشد اسلام شناس، بعد کتاب سوزی هم می کرد مثل کسروی، بلکه دعوی نبوت هم می کرد. اسلام شناسی تقریبا رو به تورم است، خوب صدام هم اسلام شناس شده است، آقای سادات هم جزء اسلام شناس هاست که تشخیص دهد که فلان امر موافق اسلام است، موافق اسلام نیست، اخیرا آقای کارتر هم جزء اسلام شناس هاست، در یک جلسه ای که مسافرت کرده است، گفته است این کارهائی که در ایران، فلان می کند موافق اسلام نیست، خوب معلوم شد که ما اسلام شناس داریم که به ابعاد اسلام شناسی اضافه می شود فردا بگین هم اسلام شناس می شود و یا شده است این. هی می گویند موافق اسلام نیست، اسلام چطور. خوب شما که اسلام را نمی دانید با صاد می نویسند یا با سین می نویسند، شما به اسلام چکار دارید یک کتاب می نویسد بعد می گوید من اسلام شناسم، اسلام را من می شناسم. آن یکی یک مقاله می نویسد، می گوید من اسلام شناسم و اشخاصی که مثلا هشتاد سال زندگی کردند، هفتاد سال زندگی کردند همه اش هم در اسلام بودند، نه اینها نمی دانند، لکن آقای کارتر می داند و رفقای ایشان. »


شاید مشمول این بیانات امام(ره) و می شوند و احساس کرده اند آبی سر بالا می رود و ابوعطا می خوانند.
مسائل و سوالات مطرح شده در نوشته فوق تنها گوشه ای از مسائل قابل طرح در مورد سخنان ایشان است و گرچه ناقث می باشد و کار بیشتر را میطلبد.اما پاسخ به همین اندک بخشی از ابهامات موجود در مورد اظهارات آقای مرعشی بر طرف می سازد.

  1. صحیفه نور ،ج ??،ص 250 ،??/?/??
  2. صحیفه نور ،ج ??،ص 270 ،?/??/??



 نوشته شده توسط محمد صادق نجفی در جمعه 86/10/14 و ساعت 11:0 عصر | نظرات دیگران()


 سید اعیاد بر شما سعید باد.
عید غدیر خم بر جمیع شیعیان مبارک باد.
سخنان حکمت بار امام علی بن ابی طالب
علیه السلام

انا و جمیع من فوق التراب               فداء تراب نعل ابی تراب

نجف اشرف حرم مولا امیر المومنین علی بن ابی طالب علیه السلام

ملاک نزدیکی و دوستی با پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم:
نزدیک ترین مردم به پیامبران آنان اند که به احکام پیامبران داناتر باشند [آنگاه این آیه را خواند]«نزدیک ترین مردم به ابراهیم آنان بوده اند که پیرو او گردیده اند و نیز این پیامبر و آنان که به او ایمان آوردند.»[آنگاه فرمود:]دوستدار محمد صلی الله علیه و آله و سلم  کسی است که فرمان خدا برد هرچند خویشاند او نباشد و دشمن محمد صلی الله علیه و آله و سلم کسی است که نافرمانی خدا کند اگر چه از خویشان نزدیک او باشد.(حکمت ??نهج البلاغه)

منافق:
مرد دو رویی که اظهار ایمان می کند خود را به اسلام نمودار می سازد ، (در حالی که) از گناه نمی ترسد و باک ندارد ، به عمد بر رسول خدا دروغ می بندد . اگر مردم بدانند که او دورو و دروغ گو است از او نمی پذیرند و گفتارش را راست نمی پندارند اما میگویند یار رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم است او را دیده از او شنیده و فرا گرفته است پس گفته او را می پذیرند. خدا تو را از منافقان خبر داده و آنان را برای تو وصف فرموده است آنان پس از آن حضرت باقی ماندند و با دروغ و بهتان به پیشوایان گمراهی و کسانی که (مردم را) به آتش می خواندند نزدیک گردیدند پس آنان اینها (منافقان) را سرپرست کارها و حاکم بر جان و مال مردم کردند و بوسیله اینها جهان خواری کردندو همانا مردم با ملوک و دنیا همراهند مگر کسی که خدا او را نگاه دارد.(خطبه ???)

پایه ی کفر:
کفر بر چهار پایه استوار است: پندار گرایی ، خصومت نمودن، بیرون شدن از راه حق و عناد ورزیدن. پس هر که از وهم پیروی کرد به سوی حق باز نگشت و هر که از بسیاری جهل و نادانی جدال کرد، از دریافت حق کور شد و هر که کج اندیشید از راه حق دور افتاد، در نظرش زیبا زشت و زشت زیبا نمود و مست گمراهی گردید و آن کس که عناد ورزید، راه های بر او ناهموار، کارها بر او دشوار و راه بیرون شدن از گمراهی بر او تنگ شد.(حکمت ??)

پنج سفارش :
شما را به پنج چیز سفارش می کنم که اگر برای آنها شتران را پر شتاب برانید و رنج سفر را تحمل کنید سزاوار است:
کسی از شما جز به پروردگار خود امید وار نباشد.
و جز از گناه خود نترسد .
و اگر از یکی سوال کردند و نمی داند شرم نکند و بگوید نمی دانم .
و کسی در آموختن آنچه نمی داند شرم نکند.
و بر شما باد به شکیبایی که شکیبایی ایمان را چون سر است بر بدن و ایمان بدون شکیبایی چونان بدن بی سر ارزشی ندارد.(حکمت ??)

نجف اشرف حرم امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام

نمونه کامل ایمان:
 من از گروهی هستم که ملامت ملامتگری آنان را از راه خدا باز نمیدارد. سیمای آنان سیمای راست گویان و گفتارشان گفتار نیکوکاران است و آباد کنندگان شبند و نور افشانان روز به ریسمان قرآن آوریخته اند. سنت های خدا و رسولش را زنده میکندند نه گردن کشی می کنند نه برتری جویی ، نه خیانت می ورزند و نه فساد می انگیزند دل هاشان در بهشت است و کالبدهایشان در کار.(خطبه ???)

ارزشمند ترین دانش:
بی ارزش ترین دانش آن است که از زبان تجاوز نکند و ارزشمندترین آن دانشی است که در دل و فکرت پدیدار آید.(حکمت ??)

نشانه ایمان :
نشانه ایمان آن است که راست گفتن را بر دروغ اختیار کنی اگر چه ترا از آن راست زیان رسد و از آن دروغ سود خیزد وت بیش از عملت سخن نگویی و هنگامی که سخن از دیگری میرود از خدا بترسی.(حکمت ???)

نشانه های جاهل:
نادان را جز در حال افراط یا تفریط نبینی.(حکمت ??)
شتافتن پیش از توانا شدن و درنگ کردن پس از فرصت یافتن نشانه نادانی است.(حکمت ???)

نشانه کمال عقل:
عقل چون کمال پذیرد، گفتار کم شود.(حکمت??)

مناعت طبع:
برنیامدن نیاز آسان تر است تا خواهش کردن از نا اهل.(حکمت ??)


 

منابع:

  1. نهج البلاغه ترجمه استاد محمد دشتی موسسه فرهنگی تبلیغاتی امیر المومنین
  2. فر هنگنامه موضوعی نهج البلاغه به اهتمام محمد خاتمی انتشارات سروش

 نوشته شده توسط محمد صادق نجفی در شنبه 86/10/8 و ساعت 11:0 عصر | نظرات دیگران()
<      1   2      
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
رمی جمرات در کنفرانس خبری
فقر نیرو در جبهه دوم خرداد
[عناوین آرشیوشده]

بالا

کوکب هدایت: در بلاگفا** رجا نیوز پایگاه اطلاع رسانی رجا نیوز

بالا