سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عیب تو نهان است چندانکه ستاره بختت تابان است . [نهج البلاغه]
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 29

کلمه الله هی العلیا

نویسنده :محمد(صادق) نجفی


چندی است که رسانه های غربی از کمپانی های فیلم سازی گرفته تا نشریات در موجی جدید به توهین، استهزاء وتخریب مقدسات دینی مسلمانان و در راس آنان تخریب و توهین نسبت به شخصیت حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله)  مشغول اند.


عملکرد اخیر رسانه های غربی در توهین به دین مبین اسلام نشانه ای از شدت عجز و درماندگی این حوزه تمدنی در مواجهه با اسلام است.
 گسترش روز افزون اسلام در سراسر جهان از اروپا تا امریکا از آفریقا تا شرق دور که نشات گرفته از گفتمان معنوی، عدالت محور و منطقی بر آمده از وحی دین مبین اسلام است ، در عصر جدید جان های تشنه معنویت را در سراسر  جهان سیرآب می نماید.از یک سو و از سوی دیگر تفکرات مادیگرایانه بشر محور و خود بنیاد غرب مدرن که یک سره همه ارزشهای اخلاقی و انسانی را زیر پا نهاده و کرامت انسانی را لگد مال کرده فاقد توانایی در پاسخ گویی به نیازهای معنوی بشر است ، سبب گشته که غرب مدرن از رویارویی مستدل و منطقی با اسلام گریزان باشد و برای جبران این خلاء به روش های غیر اخلاقی و ناپسندی همچون تخریب ، استهزاء و تمسخر روی آورد و در روندی برنامه ریزی شده با استفاده از ابزارهای رسانه ای به جنگ روانی علیه اسلام دست بزند.


نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این که شاید  در برداشت اول این دسته از سخنان و  روش ها، نو و جدید به نظر آید اما با تعمق و تامل بیشتر و پرسه ای مختصر در تاریخ به این نتیجه می رسیم که نه تنها این سخنان و روش ها جدید نیستند بلکه سابقه تاریخی شان به صدر اسلام برمی گردد . زمانی که با ظهور اسلام و بیداری ایجاد شده در توده مردم  در جزیره العرب منافع سردمداران عرب جاهلی به خطر افتاد. در چنین شرایطی بود که عرب جاهلی که از منطق و استدلال بویی نبرده بود برای منحرف کردن توده مردم شروع به استهزاء ، تمسخر و دادن نسبت های ناروا به محمد امین(صلی الله علیه و آله) که اکنون پیام آور وحی بود نمودند.


مسئله ای که باعث شگفتی است هماهنگی و هم صدایی بی نظیر برخی به اصطلاح روشنفکران داخلی با رسانه های غربی در این موج تخریب است. تخریبی که همان گونه که ذکر شد در غالب ادبیات جدید و جذاب به تکرار حرف های عرب جاهلی می پردازد. به نظر شما آیا این هماهنگی و هم صدایی اتفاقی است؟
در پایان با ذکر جمله ای از امام خمینی(ره) این نوشتار را به پایان می برم. ایشان در مورد کسروی می فرمایند:
پیغمبری را پایین آورده بود تا حد خودش، نمی توانست برسد به بالا، آن را آورده بود پایین.

 


 نوشته شده توسط محمد صادق نجفی در شنبه 86/12/18 و ساعت 6:0 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
رمی جمرات در کنفرانس خبری
فقر نیرو در جبهه دوم خرداد
[عناوین آرشیوشده]

بالا

کوکب هدایت: در بلاگفا** رجا نیوز پایگاه اطلاع رسانی رجا نیوز

بالا